Élet Öröm - Zabkása készítése

Minden esetben javasolt, aprószemű zab vásárolása, mert sokkal élvezhetőbb mint a nagyszemű! A zab keménysége miatt alapvetően egy nehezen fogyasztható étel, ezért valamivel puhítani kell. A hagyományos receptekben tejjel és cukorral főzik fel. Mi természetesen egyiket sem használjuk, ezért alternatív tejjel (mandula-, rizs-, kókusz-, vagy akár zabtej), vagy vízzel kell főznünk, folyamatosan kevergetve lehetőleg lassú tűzön. A folyadék mennyiségét csak az befolyásolja, hogy mennyire szeretjük sűrűn. Készíthetünk ragacsos, szinte rágható zabkását is mondjuk egy csésze zab és 1/2 csésze víz/tej hozzáadásával, vagy folyékony zabkása 2 csésze folyadékkal. Valahogy e kettő között kell magtalálnod a saját ízlésed.  Édesítésként mézet, agave szirupot, vagy a diétásabb steviát, vagy xilitet használhatsz. Kevésbé elterjedt, de készíthető sós zabkása is. Sőt készíthető nyers (overnight) is, ahol főzni nem kell, csupán összekeverni és pár órát hűtőben pihentetni. Ennek előnye, hogy biztosan minden tápanyag benenmarad a zabban, hátránya, hogy hideg, kevéské krémes és sokat kell rá várni.

Állagjívításra jó a chia mag, ütifű maghéj, vagy reszelt cukkini. Előbbi kettő inkább zselésít, utóbbi krémesít. Ráadásul mindegyik szuperegészséges. A krémes állag elérhető görögjoghurttal is, de akár le is turmixolhatjuk a főtt kását. További kis izgalmat vihetünk bele, ha ropogós falatkákat is csempészünk bele, mint pl a kókuszchipsz, vagy a granola. 
Természetesen a jó zabkásából a gyümölcs sem hiányozhat! Édes zabkásánál friss, vagy fagyasztott gyümölcsöket használjunk. Ezeket jellemzően a kész kásába keverjük, vagy toppingként tetejére tegyük. Itt is csak a képzelet szab határt, de ügyeljünk arra, hogy a nagyon lédús gyümölcsök ronthatják az élményt. Sós zabkásánál párolt zöldségek, hagyma, esetleg sült húsok játszhatnak jó szerepet.